0744-424-124 echipa@fresh-meat.ro

Ce este traverseul?

Alunecarea dintr-o margine în alta a pârtiei, pe o linie diagonală cu panta, se numește traverseu. Altă denumire pe care o poți auzi este “a merge pe curbă de nivel” – caz în care este vorba de a traversa un versant, de obicei neamenajat.

 

Traverseul pe călcâie

Îți recomandăm să începi cu acest exercițiu, întrucât este cel mai intuitiv, comod și sigur. Vei vedea mereu unde mergi și te poți așeza oricând jos.

 

Caută un loc pe marginea pârtiei astfel încât să fii poziționat în direcția dorită. Dacă te dai cu stângul în față, asta înseamnă să te așezi pe partea dreaptă a pârtiei, iar dacă te dai cu dreptul – pe partea stângă a pârtiei.

Leagă ambele picioare în legături și adoptă poziția de bază. Vezi și tutorialul despre poziția de bază.

 
Inițierea alunecării

Încet, mută-ți greutatea pe piciorul de bază și rotește-ți umerii și șoldurile spre vale, astfel încât linia umerilor să ajungă puțin în diagonală față de pârtie. Continuă rotația până când placa va începe să alunece singură!

 
În timpul alunecării

Imediat ce placa a început să alunece, oprește mișcarea de rotație a corpului și revin-o cu umerii paraleli cu placa, păstrând greutatea pe piciorul de bază. Privește spre marginea cealaltă a pârtiei, încercând să păstrezi umerii aliniați cu direcția în care dorești să mergi. Relaxează-te și continuă alunecarea cu greutatea ușor pe călcâie.

 
Oprirea

Pentru a te opri, revin-o cu greutatea pe ambele picioare și rotește ușor corpul spre deal, astfel încât să ajungi cu umerii perpendiculari pe pantă și să poți începe un derapaj. Vezi și tutorialul despre derapaj.

Lasă placă să se oprească și așează-te pe zăpada.

 

Întoarcerea din șezut

Pentru a începe un traverseu spre partea cealaltă a pârtiei, trebuie acum să te rotești pe zăpada. Întinde spatele de zăpada și rotește-ți corpul – iar picioarele și placa te vor urma, fie că treci de pe spate pe burtă, fie invers.

 

Traverseul pe degete

Traverseul pe cantul de la degete este perceput de către începători ca fiind mai dificil, dar asta doar pentru că majoritatea începătorilor sunt entuziaști și sar peste anumite etape. Acordă atenție exercițiilor de traverseu prin pași de skating (cu un singur picior prins), care te vor ajuta foarte mult.  

Cu ambele picioarele legate, așează-te în genunchi cu spatele la vale și apoi ridică-te complet. Încearcă să îți păstrezi echilibrul câteva secunde, iar apoi așează-te la loc. Repetă exercițiul acesta de câteva ori, până când devine ușor  de făcut, și te simți gata de plecare.

 

Inițierea alunecării

Vei proceda în mod similar cu traverseul pe călcâie, singura diferență este că te vei afla cu spatele la vale

Adoptă poziția de bază apăsând  ușor pe cântul de la vârfuri, mută-ți progresiv greutatea pe piciorul tău de bază și rotește ușor corpul spre vale. Placa va începe să alunece.

 
În timpul alunecării

După ce placa a început să alunece, oprește rotația corpului și revin-o cu umerii paraleli cu placa .

În acest moment, este foarte important să îți păstrezi poziția de bază. În special ține genunchii ușor îndoiți, cu tibiile care apasă pe limbile boots-ilor.

Continuă alunecarea până în marginea cealaltă a pârtiei.

 

Oprirea

Pentru a te opri, revin-o cu greutatea pe ambele picioare și execută un derapaj pe vârfuri.

 

 


 

Pentru un progres rapid îți recomandăm să apelezi la un instructor sau, cel mai bine, să vii cu noi la taberele de snowboard.

Un instructor poate face mult mai mult decât cel mai bun tutorial:

  • îți va corecta greșelile tehnice înainte ca ele să devină un obicei prost
  • te va încuraja cand ai nevoie
  • va avea grijă să te oprească atunci când e cazul
  • îți va oferi încredere și siguranță!