0744-424-124 echipa@fresh-meat.ro

Derapajul pe călcâie

  
Leagă-ți ambele picioare în legături, ridică-te și adoptă poziția de bază – umerii și șoldurile aliniate cu placa, mâinile ușor depărtate de  corp, genunchii ușor îndoiți și cu greutatea ușor pe călcâie. Vezi aici tutorialul despre poziția de bază.

Pornirea

Pentru a începe alunecarea la vale, mutăm progresiv greutatea dinspre călcâie spre degete până când placa va începe să alunece.

În timpul alunecării

Încearcă să rămâi în echilibru în poziția de bază dar cu greutatea puțin pe cântul de la călcâie pentru a controla viteza alunecării. Folosește brațele pentru a te echilibra în timpul frânării: cu cât avem mai multă presiune pe călcâie, cu atât vom duce mai mult brațele în față.

Oprirea

Pune progresiv mai multă presiune pe călcâie până  când placa se va opri. Nu uita să întinzi mâinile în față.
  
 

Derapajul pe degete / vârfuri

Derapajul pe vârfuri este extrem de important, deoarece te va ajuta când vei încerca primele viraje cu spatele la vale (spaima începătorilor). Nu sări peste această etapă – progresul ulterior va fi mult mai rapid!

Pregătirea

Leagă-ți placa, așează-te pe zăpada și întoarce-te cu spatele la vale. Ridică-te și încearcă să îți menții echilibrul pe vârfuri, apăsând cu tibiile în limbile boots-ilor și ținând genunchii îndoiți și mâinile întinse spre zăpada. Așează-te din nou pe zăpada și repetă de câteva ori acest exercițiu până când ești confortabil cu poziția.

Pornirea

Pentru a începe derapajul extinde ușor genunchii și coboară progresiv călcâiele spre zăpadă – dar nu de tot!

Placa va începe să alunece.

În timpul alunecării

Alunecarea este determinată de cât de tare reușești să apeși pe degete. Secretul este să apeși cu tibiile în limbile boots-ilor, transmițând astfel o parte din greutatea corpului către cantul de la degete.

Este foarte important ca în timpul derapajului pe vârfuri să ții genunchii ușor îndoiți. Dacă stai cu picioarele drepte și rigide, vei avea tendința de a cădea pe spate.

Menține-ți în continuare echilibrul folosind mâinile.

Oprirea

Pur și simplu apeși mai tare pe cantul de la degete și te echilibrezi cu mâinile.

  


 

Pentru un progres rapid îți recomandăm să apelezi la un instructor sau, cel mai bine, să vii cu noi la taberele de snowboard.

Un instructor poate face mult mai mult decât cel mai bun tutorial:

  • îți va corecta greșelile tehnice înainte ca ele să devină un obicei prost
  • te va încuraja cand ai nevoie
  • va avea grijă să te oprească atunci când e cazul
  • îți va oferi încredere și siguranță!