0744-424-124 echipa@fresh-meat.ro

Primele zile de kiteboarding înseamnă acumularea unui volum imens de informație și acomodarea cu o grămadă de senzații noi.

Am încercat mai jos să simplificăm principalele puncte în care progresul “se îneacă“.

 

Reține esențialul de la fiecare punct și evoluția ta va fi mereu upwind.

 

aceste rânduri vin în completarea informațiilor primite la un curs de kiteboarding și nu își propun să înlocuiască metodologia normală de învățare a acestui sport

 1. Lansarea zmeului

CE AI DE FĂCUT: în timp ce zmeul urcă spre ora 12, împinge încet bara

DE CE: zmeul va pierde putere și se va mișca puțin mai lent, ceea ce te va ajuta să îi oprești mișcarea exact unde dorești

2. Bodydrag

+ deplasare

CE AI DE FĂCUT: încearcă să stai pe o parte, cu pieptul perpedincular pe apă și orientat către zmeu, fără să dai din picioare (picioarele sunt moi și urmează corpul)

DE CE: te va ajuta să opui rezistență zmeului și să te deplasezi upwind

 

+ schimbarea direcției

CE AI DE FĂCUT: în timp ce duci lent zmeul spre 12 (vezi și pct. 1 mai sus), lasă-te pe spate și încearcă să înoți spre înapoi

DE CE: în acest fel vei opune rezistență zmeului și vei pierde foarte puțin teren downind

   

3. Re-lansarea zmeului fără placă, în apă adâncă

deep-water re-launch când îți pierzi placa din picioare și nu atingi fundul apei

CE AI DE FĂCUT: re-lansează în timp ce faci bodydrag în direcția în care vei lansa zmeul

DE CE: făcând bodydrag vei opune rezistență zmeului și re-lansarea va fi mult mai ușoară

 

4. Waterstart

 

+ poziționare

CE AI DE FĂCUT: mută lent zmeul spre ora 1 (drepta) sau 11 (stânga) fără să tragi bara, blochează pentru câteva secunde zmeul acolo și așteaptă ca zmeul să te rotească puțin

DE CE: placa va fi poziționată natural spre downind și se va ridica fără efort pe apă, opunând rezistență minimă la ieșirea din apă

 

+ plecare

CE AI DE FĂCUT: după ce te-ai poziționat cu ajutorul zmeului, dă comandă în bară în sensul dorit al deplasării și trage ușor bara până la sweetspot

DE CE: vei primi un boost de putere care te va ridica foarte ușor pe apă

 

+ alunecare pe apă

CE AI DE FĂCUT: imediat ce te-ai ridicat pe apă și ai început deplasarea, rotește ușor corpul astfel încât cârligul să fie orientat spre zmeu

DE CE: corpul se va alinia de la sine în poziția normală – piciorul din față se va întinde iar corpul va pune puțină presiune pe cantul din spate și pe coada plăcii – totul doar prin simpla orientare a cârligului către zmeu

 

vezi și tutorialul complet de waterstart

       

5. Upwind

 

CE AI DE FĂCUT: cu corpul rotit spre zmeu, privește în direcția de mers și trage ușor umerii spre apă (spre spate), punând progresiv presiune pe călcâie și lăsând ca greutatea ta să fie preluată de liniile centrale ale zmeului

DE CE: presiunea crescută pe călcâie va opune rezistență zmeului, iar poziția deja rotită a corpului îți va imprima direcția dorită spre upwind

   

BONUS  – tranziții

 

+ oprirea

CE AI DE FĂCUT: în timpul alunecării pe apă rotește progresiv corpul și șoldurile până când placa ajunge perpendiculară pe sensul de mers

DE CE: vei pune multă presiune pe călcâie și vei opri alunecarea, iar acum placa ta este orientată downind pentru noul sens de mers

 

+ schimbarea direcției

CE AI DE FĂCUT: mută rapid zmeul în nou sens de mers, urmărind cu corpul poziția zmeului (sună cunoscut de la pct. 4?)

DE CE: ca să fie simplu – exact ca un waterstart :)

Pentru un progres rapid îți recomandăm să apelezi la un instructor sau, cel mai bine, să vii cu noi la taberele de kiteboard.

Un instructor poate face mult mai mult decât cel mai bun tutorial:

  • îți va corecta greșelile tehnice înainte ca ele să devină un obicei prost
  • te va încuraja cand ai nevoie
  • va avea grijă să te oprească atunci când e cazul
  • îți va oferi încredere și siguranță!

 

…iar taberele noastre nu sunt simple cursuri, sunt vacanțe complete în cadrul cărora s-au format prietenii și chiar familii ;)